Neem contact met ons op info@hk-green.eu

Algemene voorwaarden lucullus sro

Inleidende bepalingen

(hierna te noemen de "Algemene Voorwaarden") De verkoper in de zin van deze algemene inkoopvoorwaarden betekent het bedrijf LUCULLUS sro met maatschappelijke zetel te Pribinova 4, 811 09 Bratislava, ID-nummer: 50 169 971, ingeschreven in het handelsregister van de rechtbank van Bratislava I. operator ”) en een filiaal voor het retourneren van goederen en klachten LUCULLUS sro, SNP 264/3, 059 21 Svit.

Contacten

E-mail: info@hk-green.sk

Klantenlijn: +421 222 200 062 (ma - vr: 9:00 - 15:00)

Bestellingen

  1. De goederen kunnen worden geselecteerd door te bladeren door de catalogus op onze website hk-green.sk zoals met de hulp van de operator op de lijn +421 948 928 971 (ma - vr: 9:00 - 15:00).
  2. Geef bij het online bestellen de volgende informatie op: Indien u als consument winkelt, dus als natuurlijke persoon die in het kader van zijn bedrijf, dienstverband of beroep niet handelt bij het sluiten van een overeenkomst op afstand, vermeld voor- en achternaam, adres. Voer tegelijkertijd uw telefoonnummer en e-mailadres in. Als u winkelt in verband met uw bedrijfsactiviteit, vermeld dan ook uw handelsnaam, ID-nummer, btw-nummer en vestigings- of vestigingsplaats.
  3. Na het verzenden van de bestelling wordt uw bestelling verwerkt en ontvangt u direct een bevestiging van ontvangst van de bestelling in uw e-mail. Door de bestelling naar de verkoper te sturen, bevestigt de koper dat de verkoper tijdig en correct heeft voldaan aan zijn informatieverplichtingen onder § 3 paragraaf 1 van Wet nr. 102/2014 CFU betreffende consumentenbescherming bij de verkoop van goederen of diensten op afstand of buiten - handelsovereenkomst. gebouwen van de verkoper en op de wijziging van bepaalde wetten (hierna de "Wet op de consumentenbescherming bij de verkoop van goederen").
  4. Details van de bestelling en de verwachte datum van levering van de goederen aan de koper worden per e-mail met u overeengekomen. Indien nodig wordt alle verdere informatie met betrekking tot uw bestelling naar het door u opgegeven e-mailadres gestuurd.

Levering van goederen

  • De verkoper is verplicht de bestelling uit te voeren en de goederen binnen 30 dagen aan de koper te leveren. We verzenden goederen die op voorraad zijn doorgaans binnen 2 werkdagen. Voor elk product hebben we echter een geschatte leverdatum, die we proberen te halen. Wij bezorgen goederen tijdens werkdagen van 9.00 - 18.00 uur, wij informeren u per e-mail over de exacte dag van verzending en levering van goederen.
  • In het geval dat de goederen worden geleverd door een contractuele vervoerder, geeft de koper de verkoper het recht om de vervoerder het noodzakelijke minimum aan persoonlijke gegevens te verkopen voor een probleemloze levering van de goederen (naam, adres, telefoon).
  • Bij ontvangst van de goederen bezorgen wij u een ontvangstbewijs van de goederen. Het bewijs van ontvangst van goederen is tevens een schriftelijke bestelling van goederen. De koper ontvangt uiterlijk 14 dagen na de levering van de goederen per e-mail een belastingdocument met kwantificering van de aankoopprijs en btw. De goederen worden geacht door de koper te zijn afgenomen op het moment waarop de koper of een door hem aangewezen derde alle onderdelen van de bestelde goederen overneemt of:

a) de door de koper in één bestelling bestelde goederen afzonderlijk worden geleverd, op het moment van overname van de laatst geleverde goederen,

b) goederen levert die uit meerdere delen of stukken bestaan, op het moment van overname van het laatste deel of het laatste stuk,

(c) de goederen herhaaldelijk levert gedurende een bepaalde periode, op het moment van overname van de eerste geleverde goederen.

Terugtrekking uit het contract (retourzending van goederen)

  • De verkoper heeft het recht het contract te ontbinden wegens de verkoop van voorraad, het niet beschikbaar zijn van goederen, of indien de fabrikant, importeur of leverancier van goederen die in het contract zijn overeengekomen de productie stopzet of belangrijke wijzigingen heeft aangebracht die de nakoming van de verplichtingen van de verkoper onder de contract of overmacht, of indien hij zelfs met alle inspanning die redelijkerwijs van hem kan worden gevergd, niet in staat is de goederen aan de koper te leveren binnen de in deze algemene voorwaarden gestelde termijn of tegen de in de online winkel vermelde prijs. De verkoper is verplicht de koper hiervan onmiddellijk op de hoogte te stellen en de reeds betaalde aanbetaling voor de in het contract overeengekomen goederen binnen 14 dagen na kennisgeving van de herroeping van het contract terug te storten op de door de koper opgegeven rekening. De verkoper behoudt zich het recht voor om de bestelling of een deel ervan te annuleren in de volgende andere gevallen:

a) in het geval van een remboursopdracht, kon de bestelling niet bindend worden bevestigd (foutief opgegeven telefoonnummer, niet beschikbaar, reageert niet op e-mails, enz.)

b) in het geval dat de koper-ondernemer de goederen in het verleden niet heeft overgenomen of anderszins de bedrijfsvoorwaarden heeft geschonden

  • De koper heeft het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen. De koper heeft het recht om de goederen binnen deze periode uit te pakken en te testen op een vergelijkbare manier als gebruikelijk bij aankoop in een klassieke "stenen" winkel. Testen betekent echter niet dat u de goederen begint te gebruiken en ze vervolgens terugstuurt naar de verkoper. De koper kan het recht uitoefenen om het contract met de verkoper op papier te herroepen op een manier die geen twijfel doet rijzen over de herroeping van het contract.
  • Als de koper zich terugtrekt uit het contract, wordt elk aanvullend contract met betrekking tot het contract waarvan de koper zich heeft teruggetrokken ook vanaf het begin geannuleerd. Opzegging van het contract moet vooraf aan de verkoper worden gemeld via een formulier, dat online moet worden ingevuld op de website van de verkoper, of telefonisch op +421 915 328 783. Door het contract te herroepen, is de koper verplicht om aan de verkoper te leveren. verkoper volledige goederen inclusief volledige documentatie, onbeschadigd, in originele onbeschadigde verpakking en ongebruikt binnen 14 dagen vanaf de datum van ontvangst van de bevestiging van het formulier voor herroeping van het contract door de verkoper op het door de verkoper opgegeven adres.
  • Het wordt aanbevolen om de goederen te verzekeren. De verkoper accepteert geen rembours. Na een geldige herroeping van het contract zal de verkoper aan de koper alle betalingen terugbetalen die de koper aantoonbaar heeft gedaan in verband met het sluiten van het koopcontract, in het bijzonder de koopprijs, inclusief de kosten van levering van goederen. Verkoper is echter niet verplicht de extra kosten aan koper te vergoeden indien koper heeft gekozen voor een andere wijze van levering dan de door verkoper aangeboden goedkoopste gangbare wijze van levering. Bijkomende kosten zijn het verschil tussen de door de koper gekozen leveringskosten en de kosten van de goedkoopste standaard leveringsmethode aangeboden door de verkoper. Betalingen worden aan de koper geretourneerd binnen 14 kalenderdagen vanaf de datum waarop de verkoper door de koper op de hoogte is gesteld van de herroeping van de koopovereenkomst. De betaling vindt plaats op dezelfde wijze als waarmee de koper aan de verkoper heeft betaald, tenzij de koper in de schriftelijke verklaring van herroeping van de overeenkomst een andere betalingswijze heeft vermeld, zonder dat hiervoor extra kosten in rekening worden gebracht.
  • Als u goederen koopt in verband met uw zakelijke activiteit (wat wordt bepaald door het ID-nummer op het aankoopdocument), ontstaat het herroepingsrecht niet, omdat het handelswetboek deze mogelijkheid niet toestaat. In het geval dat de koper zich terugtrekt uit het contract en aan de verkoper goederen levert die gebruikt en beschadigd of onvolledig zijn of de waarde van de goederen in kwestie wordt verminderd als gevolg van een dergelijke behandeling van goederen die verder gaan dan de behandeling die nodig is om de eigenschappen vast te stellen en functionaliteit van goederen. de koper heeft recht op een vergoeding ter hoogte van de waarde van de reparatie van de goederen en het herstel van de goederen in hun oorspronkelijke staat of de verkoper heeft het recht om van de koper een vergoeding te eisen voor de waardevermindering van de goederen en de koper hiervan op de hoogte wordt gesteld.

Terugbetaling

  • In het geval dat de koper zich terugtrekt uit het contract en aan de verkoper de goederen levert die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn, verbindt de koper zich ertoe de verkoper de waarde terug te betalen waarmee de waarde van de goederen in het werkelijke bedrag is gedaald, kosten gemaakt door de verkoper bij het repareren van de goederen en het in originele staat brengen ervan berekend volgens de prijslijst voor service na de garantie van goederen. Overeenkomstig dit punt van de algemene voorwaarden is de koper verplicht de verkoper een vergoeding te betalen ter hoogte van het verschil tussen de aankoopprijs van de goederen en de waarde van de goederen op het moment van herroeping van het koopcontract.
  • De verkoper verbindt zich ertoe om de koper de voor de betreffende goederen betaalde prijs terug te betalen binnen 14 kalenderdagen vanaf de datum van levering van de kennisgeving van herroeping van het contract aan de verkoper. De verkoper is niet verplicht aan de koper de prijs terug te geven die voor de betreffende goederen is betaald voordat de goederen door de koper werden geleverd met toebehoren inclusief documentatie etc. of totdat de koper aantoont de goederen samen met toebehoren inclusief documentatie etc. terug te sturen aan de verkoper.
  • Bij herroeping van het contract draagt de koper de directe kosten van het terugzenden van de goederen naar de verkoper of een door de verkoper gemachtigde persoon om de goederen over te nemen. Bij herroeping van het contract draagt de koper de directe kosten van het terugzenden van de goederen, die vanwege hun aard niet per post kunnen worden geretourneerd. De directe kosten die gepaard gaan met het terugzenden van de goederen zijn redelijkerwijs niet vooraf vast te stellen. Volgens de beschikbare informatie wordt een schatting van deze kosten verwacht, afhankelijk van de grootte, het gewicht van de goederen, de afstand waarop de goederen worden geretourneerd en de prijzen waartegen de door de koper geselecteerde vervoerder zijn diensten verleent voor een bedrag van CZK 50 tot CZK 4.000.
  • In het geval dat de koper een van de bovenstaande verplichtingen onder deze algemene voorwaarden niet nakomt, is herroeping van het contract niet geldig en effectief en is de verkoper niet verplicht om alle aantoonbare betalingen onder deze algemene voorwaarden aan de koper terug te betalen en heeft recht op vergoeding van de kosten verbonden aan het terugzenden naar de koper.
  • De koper kan zich niet terugtrekken uit het contract, waarvan het onderwerp is:

a) verkoop van goederen die zijn gemaakt volgens de speciale eisen van de koper, op maat gemaakte goederen of goederen die specifiek voor één koper zijn bedoeld,

(b) de verkoop van goederen die onderhevig zijn aan snelle verslechtering of verslechtering,

(c) de verkoop van goederen die door hun aard na levering onlosmakelijk met andere goederen kunnen worden vermengd,

(d) de verkoop van goederen die zijn verpakt in een beschermende verpakking die om gezondheids- of hygiënische redenen niet kan worden geretourneerd en waarvan de beschermende verpakking na levering is verbroken. De aankoopprijs van de goederen wordt altijd per e-mail in de bestelspecificatie bevestigd. De koper bevestigt dat hij ervan op de hoogte is gesteld dat een deel van de bestelling de verplichting tot betaling van de prijs is.

Prijzen

  1. Alle prijzen voor goederen en diensten en alle vergoedingen in de online winkel zijn inclusief btw. Alle acties zijn geldig zolang de voorraad strekt, tenzij anders vermeld voor een specifiek product.
  2. De garantievoorwaarden worden geregeld door de klachtenprocedure.
  3. De verkoper is niet verantwoordelijk voor vertraagde levering van goederen veroorzaakt door een koeriersdienst of door het opgeven van een onjuist adres van de koper. De koper is verplicht de goederen bij ontvangst van de vervoerder / koerier grondig te controleren en bij ontvangst van de goederen de ontvangst van de goederen te bevestigen met zijn handtekening. Klachten voor eventuele niet-levering van goederen door de koerier of schade aan de goederen veroorzaakt door de koeriersdienst moeten in dergelijke gevallen rechtstreeks bij de koeriersdienstmedewerker worden ingediend. De koper accepteert de beschadigde goederen niet van de koerier en de koper zal de schade aan de goederen opnemen in de ontvangst van de goederen. Klachten van mechanische schade aan de goederen veroorzaakt door transport, waarvan de aanvaarding zonder gebreken door de koper aan de koeriersdienst werd bevestigd, zullen door de verkoper niet als gegrond worden erkend en de nakoming van een dergelijke klacht zal niet aan de koper worden geleverd .
  4. De koper heeft het recht om de bestelling zonder opgave van redenen te allen tijde te annuleren vóór de verzending van de goederen per e-mail of telefoon. In geval van niet-levering van de goederen wegens overmacht of wegens stopzetting van de productie ervan, zal de verkoper de koper onmiddellijk op de hoogte brengen van de reden van niet-levering. De verkoper is verplicht de mogelijkheid tot levering van vervangende goederen te verstrekken. De koper heeft het recht de mogelijkheid tot levering van vervangende goederen te weigeren en de bestelling van genoemde goederen te herroepen. In geval van betaling van het aankoopbedrag of een deel daarvan, wordt het geld bij annulering van de bestelling binnen 14 kalenderdagen teruggestort op de opgegeven bankrekening van de koper.

Het bedrijf LUCULLUS sro verwerkt en bewaart persoonsgegevens in overeenstemming met de EU-verordening 2016/679 betreffende gegevensbescherming (AVG) en met de Wet op de bescherming van persoonsgegevens nr. 18/2018 Coll. Die geldig is vanaf 25.5. 2018. Persoonsgegevens en hun bescherming

Alternatieve geschillenbeslechting

  1. Beste consument. Als u van mening bent dat we uw rechten hebben geschonden of als u niet tevreden bent met de manier waarop we uw klacht hebben behandeld, stuur ons dan uw verzoek om verhaal naar ons e-mailadres: reklamace@hk-green.cz.
  2. Als we ontkennend op dit verzoek reageren, of niet reageren binnen 30 dagen na verzending naar het e-mailadres, of als u niet tevreden bent met onze oplossing, dan op basis van de gewijzigde wet nr. 102/2014 en wet nr. 391 /2015 over alternatieve oplossingen consumentengeschillen, heeft u recht op een alternatieve (buitengerechtelijke) manier om geschillen op te lossen.
  3. U kunt het voorstel indienen op de manier die is gespecificeerd in overeenstemming met §12 van Wet 391/2015 CFU.
  4. Het adres voor het indienen van indieningen in elektronische vorm in Slowakije bij de Trade Inspection Authority is ars@soi.sk.
  5. De ADR-entiteit kan het voorstel van de consument afwijzen, bijvoorbeeld: als de kwantificeerbare waarde van het geschil CZK 530 niet overschrijdt; als in het licht van alle omstandigheden duidelijk is dat alternatieve geschillenbeslechting alleen met een onevenredige inspanning kan worden bereikt, enzovoort.
  6. De consument kan een klacht indienen via het platform voor alternatieve geschillenbeslechting van RSO, dat online beschikbaar is via deze link. Een EU-consument kan hier een klacht indienen tegen een EU-handelaar.
  7. De kosten in verband met de alternatieve oplossing van het geschil worden door elk van de partijen bij het geschil afzonderlijk gedragen zonder de mogelijkheid van hun vergoeding.

Wij bepalen uw tevredenheid over uw aankoop via e-mailvragenlijsten binnen het Customer Verified-programma, waarbij onze e-shop betrokken is. We sturen ze u elke keer dat u bij ons koopt, tenzij in overeenstemming met § § 62 van Wet nr. nee. 351/2011 Coll. op elektronische communicatie, zoals gewijzigd, zult u niet weigeren om elektronische post te verzenden voor marketingdoeleinden. We verwerken persoonsgegevens voor het verzenden van vragenlijsten binnen het Customer Verified-programma op basis van ons legitieme belang, dat bestaat uit het vaststellen van uw tevredenheid over uw aankoop bij ons. Om vragenlijsten te verzenden, uw feedback te evalueren en onze marktpositie te analyseren, gebruiken we een verwerkingstussenpersoon, de beheerder van het Heureka.sk-portaal. Voor deze doeleinden kunnen we informatie over gekochte goederen en uw e-mailadres verkopen. Uw persoonlijke gegevens worden niet verstrekt aan derden voor hun eigen doeleinden bij het verzenden van e-mailvragenlijsten. U kunt op elk moment bezwaar maken tegen het verzenden van e-mailvragenlijsten binnen het Customer Verified-programma door andere vragenlijsten te weigeren via de link in de e-mail met de vragenlijst. In het geval van uw bezwaar sturen wij u de vragenlijst niet verder toe.