Neem contact met ons op info@hk-green.sk

Algemene voorwaarden lucullus sro

Inleidende bepalingen

(hierna te noemen de "Algemene Voorwaarden") De verkoper in de zin van deze algemene inkoopvoorwaarden betekent het bedrijf LUCULLUS sro met maatschappelijke zetel te Pribinova 4, 811 09 Bratislava, ID-nummer: 50 169 971, geregistreerd in het handelsregister van de Bratislava I District Court. operator ") en een filiaal voor het retourneren van goederen en klachten LUCULLUS sro, SNP 264/3, 059 21 Svit.

Contacten

E-mail: info@hk-green.sk

Klantenlijn: +421 222 200 062 (ma - vr: 9:00 - 15:00)

Bestellingen

  1. De goederen kunnen worden geselecteerd door door de catalogus op onze website hk-green.sk te bladeren, evenals met de hulp van de operator op de lijn +421 948 928 971 (ma - vr: 9:00 - 15:00).
  2. Geef bij een online bestelling de volgende gegevens door: Indien u als consument winkelt, dus als natuurlijke persoon die in het kader van zijn bedrijf, dienstverband of beroep niet handelt bij het sluiten van een overeenkomst op afstand, vermeld voor- en achternaam, adres. Voer tegelijkertijd uw telefoonnummer en e-mailadres in. Als u winkelt in verband met uw bedrijfsactiviteit, vermeld dan ook uw handelsnaam, ID-nummer, btw-nummer en vestigings- of vestigingsplaats.
  3. Na het verzenden van de bestelling wordt uw bestelling verwerkt en ontvangt u direct een bevestiging van ontvangst van de bestelling in uw e-mail. Door de bestelling naar de verkoper te sturen, bevestigt de koper dat de verkoper tijdig en correct heeft voldaan aan zijn informatieverplichtingen op grond van art. § 3 par. 1 van Wet nr. 102/2014 Verzameling over consumentenbescherming bij de verkoop van goederen of het verlenen van diensten op basis van een overeenkomst op afstand of een buiten de bedrijfsruimten van de verkoper gesloten overeenkomst en tot wijziging van bepaalde wetten (hierna "Wet op consumentenbescherming in de Verkoop van goederen").
  4. Details van de bestelling en de verwachte leveringsdatum van de goederen aan de koper worden per e-mail met u overeengekomen. Indien nodig wordt alle verdere informatie met betrekking tot uw bestelling naar het door u opgegeven e-mailadres gestuurd.

Levering van goederen

  • De verkoper is verplicht de bestelling uit te voeren en de goederen uiterlijk binnen 30 dagen aan de koper te leveren. We verzenden goederen die op voorraad zijn doorgaans binnen 2 werkdagen. Voor elk product hebben we echter een geschatte leverdatum, die we proberen te halen. Wij bezorgen goederen tijdens werkdagen van 9.00 - 18.00 uur, wij informeren u per e-mail over de exacte dag van verzending en levering van goederen.
  • In het geval dat de goederen worden geleverd door een contractuele vervoerder, geeft de koper de verkoper het recht om de vervoerder het noodzakelijke minimum aan persoonlijke gegevens te verkopen voor een probleemloze levering van de goederen (naam, adres, telefoon).
  • Na ontvangst van de goederen zullen wij u een ontvangstbewijs van de goederen bezorgen. Het bewijs van ontvangst van goederen is tevens een schriftelijke bestelling van goederen. Het belastingdocument met de berekening van de aankoopprijs en btw wordt uiterlijk 14 dagen na de levering van de goederen door de koper per e-mail ontvangen. De goederen worden geacht door de koper te zijn afgenomen op het moment waarop de koper of een door hem aangewezen derde alle onderdelen van de bestelde goederen overneemt of:

a) de door de koper in één bestelling bestelde goederen afzonderlijk worden geleverd, op het moment van overname van de laatst geleverde goederen,

b) goederen levert die uit meerdere delen of stukken bestaan, op het moment van overname van het laatste deel of het laatste stuk,

(c) de goederen herhaaldelijk levert gedurende een bepaalde periode, op het moment van overname van de eerste geleverde goederen.

Herroeping van de overeenkomst (terugkeer van goederen)

  • De verkoper heeft het recht het contract te ontbinden wegens de verkoop van voorraad, het niet beschikbaar zijn van goederen, of indien de fabrikant, importeur of leverancier van goederen die in het contract zijn overeengekomen de productie stopzet of belangrijke wijzigingen heeft aangebracht die de nakoming van de verplichtingen van de verkoper onder de contract of overmacht, of indien hij zelfs met alle inspanningen die redelijkerwijs van hem gevergd kunnen worden, niet in staat is de goederen aan de koper te leveren binnen de in deze algemene voorwaarden gestelde termijn of tegen de in de online winkel vermelde prijs . De verkoper is verplicht de koper hiervan onmiddellijk op de hoogte te stellen en de reeds betaalde borg voor de in het contract overeengekomen goederen binnen 14 dagen na kennisgeving van herroeping van het contract terug te storten op de door de koper aangewezen rekening. De verkoper behoudt zich het recht voor om de bestelling of een deel ervan te annuleren in de volgende andere gevallen:

a) in het geval van een remboursopdracht, kon de bestelling niet bindend worden bevestigd (foutief opgegeven telefoonnummer, niet beschikbaar, reageert niet op e-mails, enz.)

b) in het geval dat de koper-ondernemer de goederen in het verleden niet heeft overgenomen of anderszins de algemene voorwaarden heeft geschonden

  • De koper heeft het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen. De koper heeft het recht om de goederen binnen deze periode uit te pakken en te testen op een manier die vergelijkbaar is met de gebruikelijke aankoop in een klassieke "stenen" winkel. Testen betekent echter niet dat u de goederen gaat gebruiken en ze vervolgens terugstuurt naar de verkoper. De koper kan het recht uitoefenen om het contract met de verkoper op papier te herroepen op een manier die geen twijfel doet rijzen dat de herroeping heeft plaatsgevonden.
  • Als de koper zich terugtrekt uit het contract, wordt elk aanvullend contract met betrekking tot het contract waarvan de koper zich heeft teruggetrokken ook vanaf het begin geannuleerd. Opzegging van het contract moet vooraf aan de verkoper worden gemeld via een formulier, dat online moet worden ingevuld op de website van de verkoper, of telefonisch op +421 915 328 783. Door het herroepen van het contract is de koper verplicht om de complete goederen, inclusief volledige documentatie, onbeschadigd originele onbeschadigde verpakking en niet gebruikt binnen 14 dagen vanaf de datum van ontvangst van de bevestiging van het herroepingsformulier door de verkoper op het door de verkoper opgegeven adres.
  • Het wordt aanbevolen om de goederen te verzekeren. De verkoper accepteert geen rembours. Na een geldige herroeping van het contract zal de verkoper aan de koper alle betalingen terugbetalen die de koper aantoonbaar heeft gedaan in verband met het sluiten van het koopcontract, in het bijzonder de koopprijs, inclusief de kosten van levering van goederen. Verkoper is echter niet verplicht de extra kosten aan koper te vergoeden indien koper heeft gekozen voor een andere wijze van levering dan de door verkoper aangeboden goedkoopste standaard leveringswijze. Bijkomende kosten zijn het verschil tussen de door de koper gekozen leveringskosten en de kosten van de goedkoopste standaard leveringsmethode aangeboden door de verkoper. Betalingen worden binnen 14 kalenderdagen vanaf de datum waarop de verkoper op de hoogte wordt gesteld van de herroeping van de koopovereenkomst door de koper, aan de koper geretourneerd. De betaling geschiedt op dezelfde wijze als de koper heeft gebruikt voor de betaling aan de verkoper, tenzij de koper in de schriftelijke verklaring van herroeping van het contract een andere betalingswijze heeft aangegeven, zonder dat hiervoor extra kosten in rekening worden gebracht.
  • Als u de goederen koopt in verband met uw zakelijke activiteit (waarover wordt beslist door het ID-nummer op het aankoopdocument te vermelden), ontstaat het herroepingsrecht niet, omdat het handelswetboek deze mogelijkheid niet toestaat. In het geval dat de koper zich terugtrekt uit het contract en aan de verkoper goederen levert die gebruikt en beschadigd of incompleet zijn of de waarde van de goederen wordt verminderd als gevolg van een dergelijke behandeling van goederen die verder gaan dan de behandeling die nodig is om de eigenschappen en functionaliteit van de goederen te bepalen , heeft de verkoper de koper recht op vergoeding van schade ten bedrage van de waarde van herstel van de goederen en herstel van de goederen in hun oorspronkelijke staat of. de verkoper heeft het recht om terugkoop van de koper te eisen en de koper wordt hiervan op de hoogte gesteld.

Terugbetaling

  • In het geval dat de koper zich terugtrekt uit het contract en aan de verkoper goederen levert die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn, verbindt de koper zich ertoe de verkoper de waarde terug te betalen waarmee de waarde van de goederen in het werkelijke bedrag is gedaald, kosten gemaakt door de verkoper bij het herstellen van de goederen en het in de oorspronkelijke staat brengen ervan, berekend volgens de prijslijst voor service na de garantie van goederen. Overeenkomstig dit punt van de Algemene Voorwaarden is de koper verplicht de verkoper een vergoeding te betalen ter hoogte van het verschil tussen de aankoopprijs van de goederen en de waarde van de goederen op het moment van herroeping van het koopcontract.
  • De verkoper verbindt zich ertoe om de koper de betaalde prijs voor de relevante goederen terug te betalen binnen 14 kalenderdagen vanaf de datum van levering van de kennisgeving van herroeping van het contract aan de verkoper. De verkoper is niet verplicht om aan de koper de prijs terug te geven die voor de betreffende goederen is betaald voordat hij de goederen van de koper heeft ontvangen samen met accessoires, waaronder documentatie, enz. Geleverd of totdat de koper de verzending van goederen samen met accessoires, inclusief documentatie, enz. bewijst. Terug naar de verkoper.
  • Bij herroeping van het contract draagt de koper de directe kosten van het terugzenden van de goederen naar de verkoper of de persoon die door de verkoper is gemachtigd om de goederen over te nemen. Bij herroeping van het contract draagt de koper de directe kosten van het terugzenden van de goederen, die vanwege hun aard niet per post kunnen worden geretourneerd. De directe kosten verbonden aan het terugzenden van de goederen kunnen vooraf niet adequaat worden berekend. Volgens de beschikbare informatie wordt een schatting van deze kosten verwacht, afhankelijk van de grootte, het gewicht van de goederen, de afstand waarop de goederen worden geretourneerd en de prijzen waartegen de door de koper geselecteerde vervoerder zijn diensten verleent voor een bedrag van 50 SKK tot 4000 SKK.
  • In het geval dat de koper een van zijn bovenstaande verplichtingen onder deze algemene voorwaarden niet nakomt, is de herroeping niet geldig en effectief en is de verkoper niet verplicht om alle aantoonbare betalingen onder deze algemene voorwaarden aan de koper terug te betalen en heeft hij het recht op vergoeding van kosten verbonden aan het terugzenden van de goederen aan de koper.
  • De koper kan zich niet terugtrekken uit het contract, waarvan het onderwerp is:

a) verkoop van goederen die zijn gemaakt volgens de speciale eisen van de koper, op maat gemaakte goederen of goederen die specifiek voor één koper zijn bedoeld,

(b) de verkoop van goederen die onderhevig zijn aan snelle verslechtering of verslechtering,

c) verkoop van goederen die door hun aard na levering onlosmakelijk met andere goederen kunnen worden vermengd,

(d) de verkoop van goederen in een beschermende verpakking die om gezondheids- of hygiënische redenen niet kan worden geretourneerd en waarvan de beschermende verpakking na levering is verbroken. De aankoopprijs van de goederen wordt altijd per e-mail bevestigd in de bestelspecificatie. De koper bevestigt dat hij ervan op de hoogte is gesteld dat een deel van de bestelling de verplichting tot betaling van de prijs is.

Prijzen

  1. Alle prijzen voor goederen en diensten en alle vergoedingen in de online winkel zijn inclusief btw. Alle acties zijn geldig zolang de voorraad strekt, tenzij anders vermeld voor een specifiek product.
  2. De garantievoorwaarden worden geregeld door de klachtenprocedure.
  3. De verkoper is niet verantwoordelijk voor vertraagde levering van goederen veroorzaakt door een koeriersdienst of door een onjuist adres van de koper op te geven. De koper is verplicht de goederen bij ontvangst van de vervoerder/koerier grondig te inspecteren en de ontvangst van de goederen met zijn handtekening op de ontvangst van de goederen te bevestigen. Klachten voor eventuele niet-levering van goederen door de koerier of schade aan de goederen veroorzaakt door de koeriersdienst moeten in dergelijke gevallen rechtstreeks bij de koeriersdienstmedewerker worden ingediend. De koper accepteert de beschadigde goederen niet van de koerier en de koper zal de schade aan de goederen aangeven bij de ontvangst van de goederen. Klachten van mechanische schade aan de goederen veroorzaakt door transport, waarvan de ontvangst zonder gebreken door de koper aan de koeriersdienst werd bevestigd, zullen door de verkoper niet als gerechtvaardigd worden erkend en de uitvoering van een dergelijke klacht zal niet aan de koper worden geleverd.
  4. De koper heeft het recht om de bestelling zonder opgaaf van redenen op elk moment vóór verzending van goederen per e-mail of telefoon te annuleren. In geval van niet-levering van de goederen wegens overmacht of wegens stopzetting van de productie ervan, zal de verkoper de koper onmiddellijk op de hoogte brengen van de reden van niet-levering. De verkoper is verplicht de mogelijkheid tot levering van vervangende goederen te verstrekken. De koper heeft het recht de mogelijkheid tot levering van vervangende goederen te weigeren en de bestelling van genoemde goederen te herroepen. In geval van betaling van de aankoopprijs of een deel daarvan, zal bij annulering van de bestelling het geld binnen 14 kalenderdagen aan de koper worden teruggestort op de opgegeven bankrekening.

Het bedrijf LUCULLUS sro verwerkt en bewaart persoonlijke gegevens in overeenstemming met de EU-verordening 2016/679 inzake gegevensbescherming (AVG) en met de Wet op de bescherming van persoonsgegevens nr. 18/2018 Verzameling Die geldig is vanaf 25.5. 2018. Persoonsgegevens en hun bescherming

Alternatieve geschillenbeslechting

  1. Beste consument. Als u van mening bent dat we uw rechten hebben geschonden of als u niet tevreden bent met de manier waarop we uw klacht hebben afgehandeld, stuur ons dan uw verzoek om verhaal naar ons e-mailadres: reklamace@hk-green.cz.
  2. Als wij op dit verzoek negatief reageren, of wij reageren er niet op binnen 30 dagen na verzending naar het e-mailadres, of bent u niet tevreden met onze oplossing, dan kunt u op basis van de gewijzigde wet nr. 102/2014 en Wet nr. 391/2015 betreffende alternatieve geschillenbeslechting voor consumenten, hebt u recht op een alternatieve (buitengerechtelijke) manier om geschillen op te lossen.
  3. U kunt het voorstel indienen op de manier die is gespecificeerd in overeenstemming met § 12 van Wet 391/2015 CFU.
  4. Het adres voor het indienen van inzendingen in elektronische vorm bij de Slowaakse handelsinspectiedienst is ars@soi.sk.
  5. De ADR-entiteit kan het voorstel van de consument afwijzen, bijvoorbeeld: als de kwantificeerbare waarde van het geschil het bedrag van SKK 530 niet overschrijdt; indien onder alle omstandigheden duidelijk is dat een alternatieve geschillenbeslechting slechts met onevenredige inspanning kan worden bereikt, en dergelijke.
  6. De consument kan een klacht indienen via het ARS RSO-platform, dat online beschikbaar is via deze link. Een EU-consument kan hier een klacht indienen tegen een EU-handelaar.
  7. De kosten verbonden aan de alternatieve oplossing van het geschil worden door elk van de partijen bij het geschil afzonderlijk gedragen zonder mogelijkheid tot vergoeding.

We bepalen uw tevredenheid over uw aankoop via e-mailvragenlijsten binnen het Customer Verified-programma, waarbij onze e-shop betrokken is. We sturen ze u elke keer dat u bij ons koopt, tenzij in overeenstemming met § § 62 van Wet nr. Nee. 351/2011 Coll. op elektronische communicatie, zoals gewijzigd, zult u niet weigeren om elektronische post te verzenden voor marketingdoeleinden. We verwerken persoonsgegevens voor het verzenden van vragenlijsten binnen het Verified by Customers-programma op basis van ons legitieme belang, dat bestaat uit het vaststellen van uw tevredenheid over uw aankoop bij ons. Om vragenlijsten te verzenden, uw feedback te evalueren en onze marktpositie te analyseren, gebruiken we een verwerkingstussenpersoon, de beheerder van het Heureka.sk-portaal.Voor deze doeleinden kunnen we informatie over gekochte goederen en uw e-mailadres verkopen. Uw persoonlijke gegevens worden niet verstrekt aan derden voor hun eigen doeleinden bij het verzenden van e-mailvragenlijsten. U kunt te allen tijde bezwaar maken tegen het verzenden van e-mailvragenlijsten binnen het Customer Verified-programma door andere vragenlijsten te weigeren via de link in de e-mail met de vragenlijst. In het geval van uw bezwaar sturen wij u de vragenlijst niet verder toe.